Marketingové kejkle
Marketingové kejkle

Kterak se nezbláznit ze řvavého světa vtíravých reklam.
Informace
Základní informace
Úroveň
A2
Příprava
10 min
Výuka
30 min
Kterak se nezbláznit ze řvavého světa vtíravých reklam.
Vzdělávací cíle
Žáci vybírají a nakupují zboží podle ceny a kvality ve fyzickém světě i online.
Žáci rozpoznají klamavé obchodní chování.
Ověření cílů
Nalezení chyb ve slevách.
Diskuze o reklamních tricích.
Příprava
Evokace

Proberte se žáky, jaké mají zkušenosti s nakupováním ve slevách.
Srovnáváte ceny zboží v obchodech?
Máte rádi nakupování ve slevě?
Kontrolujete, jestli je nákup zboží ve slevě opravdu výhodný? Jak?
Reklamní triky
Reklamní triky
Reklamní triky
Po zhlédnutí videa debatujte:
Jaká je oblíbená reklamní finta?
Proč v reklamách vystupují známé osobnosti?
Víte, kdo kontroluje správné obchodní chování?
Malý inspektor


V akci, 50% sleva
Parfém v akci stojí 250 Kč, je zlevněný ze 400 Kč, což ale není o 50 %. Jaká je reálná sleva?

Různé hmotnosti: Je to správně?
Pomazánka stojí 20 Kč / 200 g, stejný výrobek vedle stojí 18 Kč / 150 g a je u něj napsaná sleva. Je to správně?

Různý objem
Které balení zmrzliny je nejvýhodnější?

Množstevní sleva aneb 2+1 zdarma
Která z nabídek dodržuje pravidlo 2+1 zdarma?

Ve dvou měnách
Obchod uvádí ceny v korunách i eurech. Kurz podle ČNB je 25 Kč. Je reklama v pořádku?
Reflexe

V návaznosti na probrané diskutujte se žáky, co pomáhá proti nekalým obchodním praktikám.
Dá se reklamním trikům nějak bránit?
Podle čeho lze posoudit, zda je zboží v akci opravdu výhodnou koupí?
Koupíte si zboží v akci, i když u něj není sleva tak výhodná, jak se tváří?